Magnus Lindkvist

Kreativitet – innovasjon – nytenkning

Magnus Lindkvist er fremtidsstrateg. Han gjør analyser av omverdenen og bruker mye tid på å jakte gode ideer verden rundt. Han er utdannet ved Handelshögskolan i Stockholm og UCLA og er aktivt medlem av det amerikanske trendseminaret TED (Technology, Entertainment og Design), verdens mest prestisjetunge foredragsarena, hvor han har snakket to ganger. I 2009 fikk han prisen som Årets Talare i Sverige. Magnus Lindkvist holder foredrag om trender, om fremtiden og om entreprenørskap. Andre emner er varemerker, varemerkestrategier og employer branding.

I sine foredrag og tre bøker Everything we know is wrong, Attack of the unexpected og When the future begins, utfordrer Magnus Lindkvist vårt tenkesett og vårt syn på fremtiden. De fleste er så travle i sine yrkesliv at de ikke har tid til å se lengre frem enn det neste kvartalet. Kortsiktige belønningssystemer bidrar over tid til kortsiktig tenkning. Og når kravet til fornyelse til slutt kommer, når man kikker i bakspeilet og ser at konkurrentene bytter fil for å kjøre forbi – så er det for sent. Det er ikke flere gir.

«Bedriften er hovedfokus. Men med fokus kommer nærsynthet som er veldig vanlig i forretningsverdenen. For å forhindre dette kommer jeg inn og forstyrrer. Å bli invitert som foredragsholder er som å få lisens til å forstyrre»

«Man kan si at jeg driver med intellektuell akupunktur» sier Magnus. «Jeg stikker inn små nåler for å forebygge stølhet og øke blodtilførselen. Noen ganger skjer det noe med pasienten med en gang, andre ganger tar det noe tid».

Magnus Lindkvist kombinerer journalistens kroniske nysgjerrighet med en økonoms store kunnskaper og en uforløst rockestjernes tørst etter å trollbinde sitt publikum.

«In February 2012, Magnus Lindkvist did a very inspirational presentation at our internal launch event in Berlin. Or maybe I should call it a mind-blowing show?!»

 Henrik Kjeldgaard, Grundfos Holding A/S

«Magnus Lindkvist’s presentation at this year’s International Management Meeting in Chamonix received a nearly perfect score (97.8 %) from participants.»

Allianz Global Assistance

«The best Swedish export since ABBA and meatballs»

CIPD 2010 delegate

 

FÅ ET UFORPLIKTENDE TILBUD