THE HISTORY OF COOL

Et MUST for alle som jobber med salg, markedsføring, reklame, PR og liknende, samt alle som ønsker å forstå, kommunisere med og påvirke aldersgruppen 18-35.

Kenneth Tangnes har universitetsbakgrunn fra kunsthistorie, sosiologi og kulturantropologi, han er utdannet KaosPilot fra Århus i Danmark og har jobbet som skandinavisk kreativ leder i et av Norges største eventbyråer.

History of cool er resultatet av 30 års lidenskapelig interesse for populærkultur, 20 år med fag og 10 år med erfaring med reklame og kommunikasjon.

FOREDRAGET GIR

  • En inngående forståelse av hva som preger og påvirker en svært attraktiv målgruppe!
  • Idéer til hvordan man selv kan kommunisere effektivt og troverdig med denne målgruppen!
  • Påfyll av en mengde nyttige og presise begreper og arbeidsverktøy for hvordan man jobber strategisk med «kulhet»!
  • Nyttige eksempler på hvordan man ikke burde gjøre det!
  • Fenomenet ‘kulhet’ har preget og ofte styrt utviklingen av ungdoms- og populærkultur de siste 60-70 årene, men har en historie som strekker seg betraktelig lengre tilbake i tid og finnes i forskjellige varianter i nesten alle kulturer.

Dette foredraget er spekket med inspirasjon og underholdning, filmsnutter, musikk, fantastiske bilder, effektive modeller for hvordan man selv kan jobbe strategisk med fenomenet kulhet og mye mer. Kenneth tar opp de forskjellige kategoriene kulhet, de mest utbredte teoriene, kulturhistorisk og filosofisk bakgrunn, geografiske forskjeller, tar oss opp gjennom historien og ser på fantastiske eksempler og fenomener som har blitt oppfattet som kult eller har hatt elementer av kulhet ved seg – fra Sprezzatura og Black Power til polsk film og Northern Soul, fra Hollywoodglamor til politisk dissidens, fra nerds til skinheads og mye, mye mer…. Og hva er nå Sprezzatura? Det får du svar på i foredraget!

Avslutningsvis ser Kenneth nærmere på noen aktuelle tendenser fra vår egen tid og drister seg også til å komme med noen spådommer.

I tillegg kommer teoretiske modeller og arbeidsverktøy, en workshop, quiz, etc, for de som ønsker det.

Foredraget tilpasses hver enkelt anledning og skreddersys det aktuelle publikum.